In het oude Jobport hadden we een functie waarin je met een klik nieuwe inloggegevens naar je kandidaat kon sturen. Die functie is er in het nieuwe Jobport niet meer. Heeft je kandidaat de inloggegevens al eens ontvangen, maar kan hij/zij ze niet meer vinden? Dan kun je afhankelijk van de situatie 2 dingen doen:
De kandidaat heeft al eens ingelogd
Is je kandidaat al eens in Jobport geweest? Dan zie je als je op de kandidaat klikt '✓ Jobport toegang' in het groen staan, direct onder de naam. Dit betekent dat je kandidaat een actief account heeft in Jobport en dus eenvoudig zelf een nieuw wachtwoord kan aanvragen via de inlogpagina. Klik eerst op 'inloggen via e-mail' en vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?'.
De kandidaat heeft nooit ingelogd
Heeft je kandidaat nog nooit ingelogd? Dan heb je de optie om als coach een nieuwe uitnodiging te versturen naar je kandidaat. Hiervoor neem je de volgende stappen:
Klik op de naam van de kandidaat
Controleer of het e-mailadres juist is
Klik in de rechterbovenhoek op Uitnodigen of
Klik op 'uitnodiging intrekken', en dan op Uitnodigen
Je kandidaat ontvangt nu een nieuwe e-mail