Kandidaat kan niet inloggen

Controleer de toegang van de kandidaat

Paul van der Linden avatar
Geschreven door Paul van der Linden
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Soms geeft een kandidaat aan niet (meer) in te kunnen loggen.
De meeste problemen met het inloggen kunnen opgelost worden door even de toegang van de kandidaat te controleren:

Controleer de toegang van de kandidaat

Hoe doe ik dit? > Klik in het Kandidaten beheer op de naam van de kandidaat. Bovenaan het Algemeen tabblad vind je de nodige info om de toegang te controleren.

Er staat '✓ Jobport toegang'

Als de kandidaat een account heeft (Toegang tot Jobport) staat er '✓ Jobport toegang' in het groen, direct onder de naam. De kandidaat kan verder gaan door in te loggen op Jobport.

Meer info over Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Kandidaat heeft nog geen toegang

Als de kandidaat geen account heeft, staat er boven aan de pagina 'Kandidaat heeft nog geen toegang tot Jobport.'. Je kunt een uitnodiging sturen door in de rechterbovenhoek te klikken op 'Nu uitnodigen'.

Staat er Traject wijzigen i.p.v. Nu uitnodigen? Klik dan op 'Traject wijzigen' om een traject met toegang tot Jobport te kiezen. Meer info over Trajecten


Ontvangt de kandidaat geen e-mail? Uitnodigingsmail komt niet aan

De kandidaat heeft een uitnodiging ontvangen

Heeft de kandidaat wél een uitnodiging maar is deze nog niet geaccepteerd, dan staat er bovenaan de pagina 'Kandidaat heeft een uitnodiging ontvangen'. De kandidaat heeft de uitnodiging gehad maar nog niet geaccepteerd.

Laat je kandidaat zijn of haar inbox controleren. Met de link/knop 'Uitnodiging accepteren' in onze mail kan hij of zij een account maken.

Kan hij/zij deze niet (meer) vinden, dan kun je de uitnodiging ook verwijderen (klik op 'Uitnodiging intrekken') en opnieuw verzenden (klik op 'Nu uitnodigen'). Dan wordt er opnieuw een mail naar de kandidaat gestuurd.

Ontvangt de kandidaat geen e-mail? Uitnodigingsmail komt niet aan

Kandidaat staat niet in het overzicht

Had je kandidaat voorheen nog toegang, maar kan hij of zij nu niet meer inloggen? Dan kan het zijn dat het dossier (automatisch) is gearchiveerd.

Controleer of de kandidaat in het archief staat. Typ de naam van de kandidaat in de zoekbalk of filter op alle kandidaten in het archief.

Als de kandidaat in het archief staat, dan kun je die daaruit halen. Dit doe je door op de kandidaat te klikken en te kiezen voor 'Activeer kandidaat’ of ‘Traject verlengen’, rechtsboven in het scherm.


Kan je kandidaat na bovenstaande nog steeds niet verder? Dan horen wij het graag via de chat. Zie 'Heb je het antwoord gevonden?' hieronder. Dan gaan we natuurlijk verder kijken waar het probleem mogelijk zit!

Inloggen

Als de kandidaat een account heeft (toegang tot Jobport), dan kan hij/zij inloggen op Jobport via de login pagina. Ga hiervoor naar app.jobport.nl.
Je komt nu op de inlogpagina. Log hier in met je e-mailadres en wachtwoord.

Let op: Mogelijk heb je een Jobport-omgeving in eigen kleuren en met eigen logo. Het webadres is dan bijvoorbeeld app.bedrijfsnaam.nl. Via deze URL log je zelf waarschijnlijk in. Dat is dan ook de juiste URL voor je kandidaat.

Tip: Laat je kandidaat het adres opslaan als favoriet in de browser.


Wachtwoord vergeten?

Iedereen met een Jobport account kan zelf een nieuw wachtwoord opvragen. 

  • Ga naar de juiste inlog-url die hierboven beschreven staat.

  • Klik onderaan op 'Wachtwoord vergeten?'

  • Vul je e-mailadres in en klik op 'Stuur instructies'

  • Je ontvangt nu een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten

  • Na het invullen van een nieuw wachtwoord ben je direct ingelogd

Account geblokkeerd?

Als de melding verschijnt dat het account is geblokkeerd dan is er 5 keer geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord en/of het mailadres was onjuist.
De kandidaat heeft een mail gekregen van notifications@jobport.nl met de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te stellen of om de blokkering ongedaan te maken.


Tips

  • Gebruikt de kandidaat het juiste e-mailadres? Staat er geen spelfout?

  • Check of de kandidaat niet in het archief staat. Klik in het menu op 'Kandidaten - Beheren'. Klik rechtsboven op de drie streepjes. Filter op alle kandidaten in het archief. Als de kandidaat in het archief staat, dan kun je die daar uithalen door erop te klikken en te kiezen voor 'Activeer kandidaat' rechtsboven in het scherm.

Was dit een antwoord op uw vraag?