Mogelijke oorzaken
Spambox
Als je kandidaat geen uitnodigingsmail heeft gekregen, dan kan het zijn dat deze in de ongewenste mail (spam) terecht is gekomen.
Heeft de kandidaat een hotmail of outlook account? Laat hem dan ook even in de 'overige' inbox kijken.
Controleer het e-mailadres
Controleer dan of het juiste e-mailadres is ingevoerd (let op spaties of spelfouten).
Is het adres onjuist ingevoerd? Wijzig dan het e-mailadres.
Klopt het e-mailadres? Dan kun je de uitnodiging (opnieuw) versturen.
Uitnodiging (opnieuw) versturen
Ga via het Kandidaten overzicht naar het dossier van de kandidaat. Controleer hier de status van de kandidaat;
Als de kandidaat een account heeft (toegang tot Jobport) staat er '✓ Jobport toegang' in het groen, direct onder de naam.
Als de kandidaat geen account heeft, staat er bovenaan de pagina 'Kandidaat heeft nog geen toegang tot Jobport.'. Je kunt een uitnodiging sturen door in de rechterbovenhoek te klikken op Uitnodigen.
Staat er in de gele button 'Traject wijzigen'? Klik dan op deze button. Pas het traject aan naar 'Traject met toegang' of een ander Traject met Jobport toegang. Sla dit op. Er wordt nu een uitnodiging gestuurd naar de kandidaat.
Heeft de kandidaat wél een uitnodiging maar is deze nog niet geaccepteerd, dan staat er bovenaan de pagina 'Kandidaat heeft een uitnodiging ontvangen'. Je kunt de uitnodiging ook verwijderen (Uitnodiging intrekken) en opnieuw verzenden. Dan wordt er opnieuw een mail naar de kandidaat gestuurd.
Komt de uitnodigingsmail hierna nog niet aan?
Laat de kandidaat het e-mailadres 'notifications@jobport.nl' als veilige afzender toevoegen in zijn mail programma. Hoe dit werkt voor Outlook & Hotmail lees je via deze website. Heeft de kandidaat het e-mailadres als veilige afzender toegevoegd? Open het dossier van de kandidaat. Klik op Uitnodiging intrekken en hierna opnieuw op uitnodigen. De uitnodigingsmail zou nu wel binnen moeten komen.