Naar de hoofdinhoud
Kandidaat toevoegen en uitnodigen

Snel van start: Hoe je een kandidaat toevoegt en uitnodigt

Paul van der Linden avatar
Geschreven door Paul van der Linden
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Toevoegen

Je voegt eenvoudig kandidaten toe in het Kandidaten overzicht. Klik in het menu op Kandidaten (beheren). Via het '+' icoon rechtsonder in je scherm voeg je een kandidaat toe. 

  • Voer de naam, het e-mailadres en de postcode in van jouw kandidaat.

  • Kies de coach die de kandidaat gaat begeleiden.

  • Kies het juiste traject. Kies voor 'Traject zonder Jobport toegang' indien je nog niet wilt dat de kandidaat een uitnodiging ontvangt. Kies voor 'Traject met toegang' indien je jouw kandidaat direct wilt uitnodigen. Staan er nog andere trajecten bij? Deze is dan speciaal voor jouw organisatie toegevoegd. Ook deze kun je kiezen.

  • Kies voor een toekomstige datum, indien je de kandidaat pas later toegang wilt geven.

Uitnodigen

Kies je voor een traject zonder toegang? Dan kun je de kandidaat op op een later moment alsnog een uitnodiging sturen. Klik in het kandidaten overzicht op de kandidaat. Klik op 'Traject wijzigen'. Selecteer het traject met toegang en sla dit op. Jouw kandidaat ontvangt nu een uitnodiging per e-mail. De uitnodiging blijft 4 weken geldig.

Heeft je kandidaat problemen met inloggen?
Zie Veelgestelde vragen voor meer informatie

Automatisch archiveren

Wil je de kandidaat automatisch archiveren? Klik dan na het toevoegen van de kandidaat op Kandidaat wijzigen. Bij Instellingen klik je op Instellingen wijzigen. Zet Automatisch archiveren op 'Ja' en vul een einddatum in. Sla dit op. De kandidaat wordt op die datum automatisch gearchiveerd.

Via het filter 'binnenkort naar archief' kun je zien welke kandidaten binnenkort gearchiveerd worden. Zie Kandidaten overzicht voor meer info.

Deze gegevens en instellingen kunnen later nog gewijzigd worden. Zie Kandidaat bewerken

E-mailadres al in gebruik?

'Dit e-mailadres wordt al gebruikt door een andere kandidaat'

Krijg je deze foutmelding? Dit betekent dat deze kandidaat al een account heeft. Het kan zijn dat deze kandidaat al een account heeft bij jouw collega. Gebruikers met de rol 'beheerder' kunnen de kandidaat naar jou overzetten. Of de kandidaat staat in het archief. Lees via dit help artikel hoe je de kandidaat weer activeert.

Was dit een antwoord op uw vraag?